Blog Professional bankers

Blog Professional bankers – Florius, Lisa Gerritsen.

Lees hier het verhaal van Lisa Gerritsen die onlangs gestart is als Advies & Service medewerkster Hypotheken bij Florius in Amersfoort.
Hoe heeft ze het opleidingstraject en de eerste weken ervaren?

Daar ging ik dan, net in dienst bij Professional bankers en direct van start met mijn eerste opdracht bij Florius in Amersfoort. Binnen twee maanden de diploma’s Basis en Schade Particulier behaald en bezig met het bestuderen van Hypothecair Krediet. Nog groen achter de oren.

Met een dosis gezonde spanning begon ik mijn eerste werkdag. Om 9.00u werden we opgehaald en meegenomen naar de tweede verdieping, waar een grote vergaderzaal onze opleidingsruimte zou worden voor de komende twee weken. Daar zat ik dan met nog 10 andere nieuwe medewerkers variërend in de leeftijd van 22 tot 30 jaar.  Met allemaal nog maar weinig kennis en ervaring, klaar voor een nieuw avontuur.

De eerste twee weken van de opleiding staan in het teken van kennis- en communicatievaardigheden. Daarnaast wordt er een start gemaakt met het meeluisteren bij ervaren collega’s. Iedere dag luister je minimaal een uur met een ervaren collega mee aan de telefoon om inzicht te krijgen in de vragen die er gesteld worden. Aan het eind van de eerste week voer je, je eerste klantgesprek. Door de feedback en tips die je krijgt, heb ik mijn eerste klantgesprek goed volbracht. Mijn eerste opdracht binnen!

Na de tweede week moet je nog een aantal klantgesprekken voeren waarbij de teammanagers je een beoordeling geven. Ook deze gesprekken werden met een goed beoordeeld en toen kwam het moment dat ik officieel de werkvloer op mocht. Het moment waar ik al die tijd naar uitgekeken heb. Natuurlijk nog wel onder begeleiding van buddy’s. De verdeling van buddy’s was één buddy op twee medewerkers. Dit betekent dat je ook op je eigen kennis en kunde bent aangewezen.  In deze twee weken leer je veel slimme trucjes van de buddy’s en krijg je handigheid in het werken met alle systemen. Hierbij heb ik geleerd hoe je taken, cases en leads aanmaakt en daarnaast hoe je goed luistert en tegelijk kan multitasken. Naast het contact met mijn buddy heb ik ook veel gehad aan het contact met mijn coach bij Professional bankers. Het geeft een geruststellend gevoel dat je altijd met iemand kunt sparren en op iemand terug kunt vallen.

Het opleidingstraject van een maand zit er op. Dat is snel gegaan! We worden gelukkig nog niet aan ons lot overgelaten. De opleidingsgroep wordt verdeeld tussen de kanalen telefonie en e-mail/chat. Ik ben gestart bij het kanaal e-mail/chat met hulp van de buddy’s. Op de eerste dag kregen we twee chats tegelijk. Dit betekent bezig zijn met twee klanten, dus twee keer de identiteit controleren, twee vragen uitzoeken, twee vragen beantwoorden en dit allemaal terwijl je de klant niet te lang mag laten wachten. Op de tweede dag werden het al drie chats tegelijk en op de derde dag waren het vier chats tegelijk. Dit was stevig aanpoten, maar ook hier krijg je snel handigheid in. De variatie in gesprekken en handelingen houden je scherp en geven je een uitdaging.

Nu heb ik er in totaal zes weken op zitten. Florius is een jonge en levendige organisatie. Het is hard werken, maar er is oog voor de medewerker. Samen bereik je het doel. Dit geeft een fijn gevoel. Ik ben daarom blij dat dit mijn eerste opdracht is, want hiermee kan ik de kennis en de zekerheid opbouwen die ik nodig heb om mij te ontwikkelen als Adviseur van de toekomst bij Professional bankers.

Ben je enthousiast geworden na het lezen van dit verhaal en wil je nog meer van de functie weten of gewoon direct solliciteren? Neem dan vandaag nog contact op met Lisa Keuning, Accountmanager bij Professional bankers op telefoonnummer: 0634082683 of stuur je cv en motivatie naar lkeuning@professionalbankers.nl.